Hitte en de Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Max Nooitgedacht - WaarBenJij.nu Hitte en de Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Max Nooitgedacht - WaarBenJij.nu

Hitte en de Grand Canyon

Door: maxdn

Blijf op de hoogte en volg Max

14 Juli 2010 | Verenigde Staten, Tusayan

De Zeven Wereldwonderen. Zeven gebouwen die je volgens de oude Grieken gezien moest hebben. Maar als je naast gebouwen ook natuurlijke meesterwerken in een lijst zou samenvatten, zou de Grand Canyon zeker die lijst sieren. Werkelijk adembenemend, en eigenlijk gewoon onwerkelijk...
Maar eerst eens beginnen met de vorige dag. Gisteren vertrokken we wat later dan gebruikelijk uit Palm Springs, op weg naar Phoenix. Het was s'ochtends al erg warm, en gedurende de dag liep de temperatuur verder op, om te pieken rond de 44 graden celcius. Dan ben je toch zéér dankbaar dat de auto is voorzien van goede airco... Onderweg maakten we maar weinig stops, onder andere omdat er simpelweg weinig te doen was. De leegte was opvallend. Wel reden we dwars door Joshua Tree National Park, wat een erg mooi gezicht was. Dit park is beroemd om zijn Joshua Trees, die behalve in dit park enkel op een bepaalde hoogte in Mexico groeien. Ook het uitzicht was bij momenten adembenemend, met mooi uitzicht over de verschillende valleien. Verder was goed duidelijk dat we door de woestijn reden. Tientallen kilometers helemaal niets, en verder enkel een paar gebouwtjes. Dan is Phoenix, Arizona toch heel wat anders. Dit is de vijfde stad van de VS, en zo ongeveer de warmste. De temperatuur bleef boven de 40, en in Phoenix was het dan ook verdacht rustig. Weinig verkeer op de weg, en erg weinig mensen op de stoep. Verder is Phoenix weinig bijzonder, eigenlijk een twaalf in een dozijn Amerikaanse stad. We reden door naar ons hotel, dat was gelegen in Scottsdale, een voorstad van Phoenix. Hier hebben we nog even in een grote mall rondgekeken (vlak voor sluitingstijd, dus niet uitgebreid), waarna we vroeg gingen slapen. Vandaag stonden we op tijd op zodat we vroeg aan onze reis richting Grand Canyon konden beginnen. Onderweg passeerden we prachtige natuur, en we hebben onder andere Montezuma Castle bekeken, een 14e eeuws appartement (Heb er geen beter woord voor) gebouwd door indianen in een rostopening. Na een korte stop hier stopten we wat langer in Flagstaff, wat een historisch centrum zou hebben, maar ik vond het niet echt indrukwekkend. Hierna reden we door prachtige omgevingen door naar Tusayan, waar ons hotel is gelegen. Na het droppen van de bagage gingen we door naar de Canyon. Hier hebben we van het adembenemende uitzicht genoten en een stuk gewandeld, om vervolgens de zon te zien ondergaan boven de Canyon. Hierna hebben we laat gegeten en zijn we weer naar het hotel gegaan. Daar typ ik nu dit stukje.
Morgen vervolgen wij onze reis door prachtige omgevingen naar Bryce Canyon, Utah. De dag daarna gaan we weer verder richting Las Vegas...
Wat foto's betreft: Ik heb 10 foto's op mijn hyves gezet, maxi89.hyves.nl. Als het goed is is dat nu voor iedereen bereikbaar. Verder heb ik in totaal al ruim 100 foto's gemaakt (Maar opvallend genoeg vrijwel geen in LA), maar door tijdgebrek en trage internetverbindingen heb ik niet de gelegenheid om ze te uploaden. Na de vakantie zet ik ze sowieso allemaal online, maar hopelijk voor die tijd al een paar.
Dit was het voor nu, tot de volgende keer!

• 17 Juli 2010 - 14:49

Pien :

Hallo Max, Philippine, Otto en Ed,
    Wij zitten hier met omarie en opa de Haas, al je verslagen afgedrukt en die kunnen ze nu lezen. Ze vinden het prachtig!
    Al 3 dagen niets gehoord, zijn jullie gesmolten in the desert?

Groet van ons allemaal!