Disney en sightseeing - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Max Nooitgedacht - WaarBenJij.nu Disney en sightseeing - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Max Nooitgedacht - WaarBenJij.nu

Disney en sightseeing

Door: maxdn

Blijf op de hoogte en volg Max

12 Juli 2010 | Verenigde Staten, Palm Springs

De vakantie gaat verder. Vandaag verlieten we de kust om het binnenland in te trekken, wat gelijk te merken was aan de temperatuur. We zijn nu in Palm Springs, en het is om tien uur s'avonds nog ruim 30 graden, terwijl het aan de kust vrij koel was, met hooguit 20 graden. Zo groot zijn de verschillen. Morgen duiken we zelfs diep de 40 graden in, als we richting Phoenix gaan, een stad die zijn naam niet gestolen heeft (Phoenix = feniks, vuurvogel). Het lokale nieuws waarschuwt voor een UV index van 11 (ter vergelijking: In Nederland maximaal 7), dus veel zonnebrand is nodig. Vandaag ben ik al verbrand in LA, ondanks het gebruik van zonnebrand. De rode plekken zag ik blijkbaar over het hoofd bij het insmeren...
Maar nu even over de afgelopen dagen.
Gisteren stond in het teken van Disney. We gingen er s'ochtends al heen, om te beginnen naar downtown. Daar keken we de WK Finale in een drukke tent, waar de Spanje fans in de meerderheid waren. Het was spannend, en het gejuich na de goal was oorverdovend. Zelf onderging ik het allemaal gelaten. Het is jammer, maar de finale is al een mooie prestatie. De rest van de dag dacht ik er niet veel meer aan. We gingen Disneyland verkennen. Het was zeer druk in het park, en de fastpasses kwamen goed van pas (= kaartje dat je kunt halen bij sommige attracties, laat je op een later tijdstip terugkomen om dan een aanzienlijk deel van de rij over te slaan). De attracties waren matig tot redelijk, maar het was toch een leuke ervaring. De consumpties waren wel schandalig duur, de Efteling is er niks bij... Wel een pluspunt was dat het park open was tot middernacht, en het bleef tot sluitingstijd druk, inclusief kleine kinderen. Om half 10 was er vuurwerk, maar hier keken we maar half naar, de attracties waren belangrijker. Maar ik kan uiteindelijk enkel concluderen dat Universal in Florida stukken leuker is (En ook Epcot), maar toch leuk om gezien te hebben.
Het was een zeer zware dag, en mijn voeten deden flink zeer. Vandaag merkte ik dat nog steeds, al liepen we vandaag een stuk minder. We hebben veel gebruik gemaakt van de zogeten hop on hop off bussen, die een mooie route rijden, met uitleg bij enkele landmarks. Jammergenoeg kwam dit commentaar uit luidsprekers, die vrijwel continu werden overstemd door het motorgeluid van de bus. Maar het was wel een mooi uitzicht. Veel gezien van Hollywood, Beverly Hills en Santa Monica, waar we ook enkele uren bij het strand en op de pier doorgebracht hebben. We hebben gegeten bij de beroemde Farmers Market, en gingen tegen het vallen van de duisternis weer richting de auto, om de rit naar Palm Springs aan te vangen. Dit is een kleine stad die redelijk afgelegen in de woestijn ligt. Hier kwamen we tegen tienen aan, snakkend naar rust. Daarom zal ik nu afsluiten en zo mijn bed opzoeken. Morgen weer een dag, eentje die zeer heet beloofd te worden...

• 14 Juli 2010 - 15:41

Mams:

Hallo Max,

Ik kan niet wachten op je volgende verslag, het leest als een spannend boek.
    Je voelt de zinderende hitte van de WK-strijd en de uitputting van alle tochten die jullie maken....

Groetjes aan allen, Pien en John

• 14 Juli 2010 - 15:41

Mams:

plaats je nog een fotootje?