SF en de Pacific Coast - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Max Nooitgedacht - WaarBenJij.nu SF en de Pacific Coast - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Max Nooitgedacht - WaarBenJij.nu

SF en de Pacific Coast

Door: maxdn

Blijf op de hoogte en volg Max

09 Juli 2010 | Verenigde Staten, San Simeon

Na 2 nachten werd het tijd om San Francisco te verlaten. We hebben er 1,5 dag rondgelopen, en dat is precies genoeg. In die tijd hebben we veel gezien. Woensdagavond brachten we een bezoek aan Chinatown, waar we gegeten hebben bij een Vietnamees restaurant. Daarna gingen we op tijd naar bed, want we waren allemaal erg moe na een dag die meer dan 24 uur duurde (Ja, dat kan als je van UTC +2 naar UTC -7 reist). We zaten in een goed hotel, met fijne bedden en een fantastisch uitzicht. Al hebben we maar weinig tijd doorgebracht in het hotel. Donderdagochtend waren we al aardig vroeg uit de veren, en gingen we richting de San Francisco Bay, om precies te zijn de Fisherman's Warf, een lange straat waarlangs veel te zien was. Onder andere meerdere pieren waar enkele historische schepen aangemeerd lagen, en een andere pier stond vol met winkels en restaurants. we lunchten op pier 41 bij een Italiaan, waarna we een flinke klim maakten weg van de baai, via een hele serie trappen. Hier hadden we een erg mooi uitzicht, wat we daarna gingen "opzoeken", door de heuvel weer te verlaten, en door te lopen naar een heuvel een stuk verderop. Deze heuvel was erg steil, ik stond er van te kijken hoe steil de Amerikanen hun straten kunnen maken... Helemaal bovenaan liepen we langs een slingerende weg, waarlangs tal van bloemen en fraaie huizen te vinden waren. Bovenaan deze weg hadden we weer een prachtig uitzicht op de heuvel waar we eerder die dag op stonden.
Hierna liepen we weer terug naar het hotel, om van daaruit de auto te nemen naar de Golden Gate Bridge, die we uiteindelijk ook overstaken, om een klein plaatsje aan de andere kant te bezoeken. Hier hebben we nog even rondgekeken, alvorens weer terug naar het hotel te gaan. Uiteindelijk aten we in een klein tentje vlakbij het hotel, waarna het al laat was en we allemaal ons bed opzochten.
De volgende ochtend (Ofwel, deze ochteld) ontbeten we in het hotel, om vervolgens San Francisco vaarwel te zeggen, en langs de kust af te zakken richting Los Angeles. Hierbij werden we getrakteerd op prachtige uitzichten over de Pacific Ocean, en de vele rotsen en planten die aan de kust te vinden zijn. Ongeveer op de helft tussen SF en LA ligt het minuscule plaatsje San Simeon, waar ons hotel voor komende nacht zich bevind. In de omgeving is verder niets te doen, en het nabije Hearst Castle is voor ons vandaag niet meer te bezoeken, al gaan we er nog wel even kijken. Daarom is er een rustmoment ontstaan, wat mij onder andere in staat stelt om dit stuk te schrijven.
En nog even over het weer: San Francisco was aardig koel, en de zon was het grootste gedeelte van de tijd verborgen achter de laag hangende wolken. Ook was het aardig koel, maar dat vind ik niet zo erg. Hier in San Simeon is de hemel kraakblauw en is het wat warmer, maar nog steeds erg aangenaam.
Wel, dit was het voor nu, tot de volgende keer. Foto's komen er later vandaag nog aan, de teller staat inmiddels al op 66 foto's...

• 10 Juli 2010 - 11:51

Emma:

Echt heel vet dat je nu gewoon door Amerika aan het rondzwerven bent!
    Geniet er nog van!